چرا باید فیلم روباه را دید؟

عکسحال فرصت خوبی برای مردم انقلابیمان به وجود آمده تا با حضور و تماشای این فیلم ها ضمن آشتی با سینمای انقلاب، جناح مومن و انقلابی موجود در سینما را تقویت نموده و بدنه ضد ارزشی سینما را که سالهای سال مانند اختاپوس بر سینما چنبره زده اند را به حاشیه برانند



سرویس فرهنگی- سفیرن بصیرت:چند روزیست که اکران سینمایی فیلم روباه ساختهی بهروز افخمی در سینما گلستان امین شروع شده است.این بهانه ای شد تا در این مطلب به این فیلم پرداخته شود.

چند سالیست "جبهه رسانه ای سینمای انقلاب" اقدام به تعیین بهترین فیلم های جشنواره فجر هر سال می نماید. این اقدام قابل تقدیر برای مردم انقلابی که دل خوشی از سینما ندارند و به طور معنا داری سالهای سال است با سینما "قهر" کرده اند فرصتیست تا بتوانند در سینما به تماشای فیلمی بنشینند که در آن نه تنها به آرمان های انقلاب و اسلام عزیز توهین نمی شود که گاه حتی بالاترین آرمان های آن همچون مفهوم شهید گمنام به زیبایی و هنر تمام به تصویر کشیده می شود. کاری که نرگس آبیار با فیلم "شیار 143" از عهده ی آن به خوبی برآمد تا حتی  تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت و مجموعه عوامل فیلم را جزو "رویش های انقلاب" دانست.

قابل ذکر است منتقدان  "جبهه رسانه ای سینمای انقلاب" سال گذشته  سه فیلم "چ" ابراهیم حاتمی کیا، "شیار 143" نرگس آبیار و "آرایش غلیظ" حمید نعمت الله را به عنوان برترین فیلم های جشنواره انتخاب کردند که هر سه فیلم با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شد.

امسال نیز  منتقدن گرد هم آمدند و برترین فیلم های جشنواره را انتخاب نمودند. در این نظر سنجی فیلم "روباه" بهروز افخمی رتبه ی اول کسب کرد همچنین فیلم های «ایران‌برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی ، «مزارشریف» اثر عبدالحسن برزیده، فیلم «رخ دیوانه» آخرین ساخته‌ی ابوالحسن داودی و انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته‌ی هادی محمدیان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را کسب کردند.

حال فرصت خوبی برای مردم انقلابیمان به وجود آمده تا با حضور و تماشای این فیلم ها ضمن آشتی با سینمای انقلاب، جناح مومن و انقلابی موجود در سینما را تقویت نموده و بدنه ضدارزشی سینما را که سالهای سال متنند اختاپوس بر سینما چنبره زده اند را به حاشیه برانند.


عکس