در جشنواره عمار افرادی به عرصه فیلم سازی قدم نهاده اند که به آینده این انقلاب "امیدوارند"
فانوس عمارشاید به دلیل همین تفاوت هاست است که رحیم پور ازغدی جشنواره عمار را یک نوع خط شکنی می داند و می گوید: در سینما منتظر سینماگران رسمی و هنرمندان اتوکشیده نباید ماند و عتاب و خطاب‌هایی که به آنان می‌شود که چرا شما عمارگونه فیلم‌سازی نمی‌کنید توقع اضافی است و...






جشنواره عمار

سرویس فرهنگی-سفیران بصیرت
:طرح مبحث " ریزش ها و رویش های انقلاب " که توسط رهبر انقلاب برای توضیح سرنوشت افرادی که از گذشته انقلابی خود پشیمان می شوند و یا اشخاصی که همت خود را اعتلای انقلاب قرار می دهند نمیتوان تنها منحصر به حوزه ی سیاست کرد و نه منحصر به اشخاص بلکه گاه یک جریان فرهنگی در پارادایم این بحث قرار میگیرد. سخن از یک جریان فرهنگی زلال در رودخانه تیره و تار هنر هفتم است.
جشنواره فرهنگی فیلم عمار را به جد می توان یکی از رویش های فرهنگی انقلاب پس از فتنه 88 دانست. البته این اقدام فرهنگی را باید واکنشی به سینمای شمال شهر تهران بیگانه ی از توده های مردم در طی این سی و اندی سال گذشته از انقلاب دانست هرچند ققنوس جشنواره عمار بر خاکستر فتنه 88 زایش یافت و بالید و امروز پنج سالگی خود را به رخ همگان می کشد.
جشنواره عمار فرصتیست برای توده ی مردم انقلابی تا دغدغه های انقلابی خود را در آن به تماشا بنشینند و یا حداقل بتوانند به همذات پنداری آنچه  بر روی پرده ی سینما می بینند، دست یابند بر خلاف سوژه های سینمای روشن فکری که در فضای تاریک ذهنی روشنفکر نماها رسوخ یافته است. فضای ذهنی این به اصطلاح هنرمندان چنان تیره و تار است که بر پرده ی سینما جز ناامیدی و یاس و سیاهی چیز دیگر انعکاس نمی یابد نباید هم بیابد چرا که پرده ی سینما انعکاس افکار عوامل فیلمش می باشد، شاهد مثالش هم انبوه فیلم های تولید شده...
در جشنواره عمار اما افرادی به عرصه فیلم سازی قدم نهاده اند که به آینده این انقلاب "امیدوارند" و همین "امید" است که به تولیداتشان پویایی و نشاط و حرکت می بخشد و این برخواسته از ضمیر پاک پاک پاک یک مومن است. شاید به دلیل همین تفاوت هاست است که رحیم پور ازغدی جشنواره عمار را یک نوع خط شکنی می داند و می گوید: در سینما منتظر سینماگران رسمی و هنرمندان اتوکشیده نباید ماند و عتاب و خطاب‌هایی که به آنان می‌شود که چرا شما عمارگونه فیلم‌سازی نمی‌کنید توقع اضافی است و مطالبه از چنین افرادی مطالبه مالایطاق است و ظرفیت آنها همین است. اما جشنواره عمار نوعی خط شکنی در عرصه سینما است و همچنین جشنواره پتانسیل جهانی شدن را خواهد داشت.
اینها بیان شد که بگوییم جشنواره را از دست ندهید. از 7 اردیبهشت تا 26 خردادماه هر دوشنبه شب از ساعت ۲۰:۱۵ در سینما گلستان امین سالن نیلوفر آثار منتخب جشنواره پنجم به طور رایگان و به صورت مردمی اکران خواهد شد.