ماشین آبمیوه گیری هم یک نوع سانتریفیوژ است/ برای جداسازی پروتئین ها از سانتریفیوژ مربوطه استفاده خواهیم کرد

دکتر صالحی

این ها بخش کوچکی از محدودیت های بار شده بر صنعت هسته ای کشور می باشد که به عقیده متخصصین برنامه هسته ای را تبدیل به یک صنعت دکوری و نمادین خوهد کرد



سرویس خبری-سفیران بصیرت: یکی از موارد محدودیتزا بر برنامه ی هسته ای کشور بحث مربوط به سانتریفیوژها می باشد. در توافق نامه لوزان ایران پذیرفته که برای 10 سال فقط از ماشین های نسل اول (IR1) استفاده کند. کارخانه تولید سانتریفیوژ نیز باید تعطیل شود تحقیق و توسعه مربوط به ماشین های نسل بالاتر هم باید با اجازه 1+5 باشد. این ها بخش کوچکی از محدودیت های بار شده بر صنعت هسته ای کشور می باشد که به عقیده متخصصین برنامه هسته ای را تبدیل به یک صنعت دکوری و نمادین خوهد کرد.
حضور دکتر صالحی در برنامه نگاه یک نیز به نوعی تایید اطلاعات موجود در فکت شیت آمریکایی بود. وی در بخشی از توضیحات مربوط به ماشین های غنی سازی درباره ساخت سانتریفیوژهای جدید عنوان کرد: برخی تصور می‌کنند سانتریفیوژ فقط برای غنی سازی استفاده می‌شود ولی
یک ماشین آبمیوه گیری هم یک نوع سانتریفیوژ است . در داروسازی و سرم سازی از سانتریفیوژ استفاده می‌شود. سانتریفیوژ ماشینی است که بچرخد و جداسازی انجام دهد.

 

معاون رئیس جمهور گفت: ما روی سانتریفیوژ می‌توانیم کار کنیم، روی غنی سازی اورانیوم نمی‌توانیم در مدت ۱۰ سال کار کنیم. ما روی سانتریفیوژهای ۸۰ دور در دقیقه برای وزارت بهداشت کار می‌کنیم که بتوانند پروتئین‌ها را جدا کنند.

رجا نیوز در رابطه با همین سخنان معاون رئیس جمهور تیتر زد:  برنامه هسته ای دکوری یعنی «آبمیوه گیری هم یک سانتریفیوژ است ؛ ما روی سانتریفیوژهای ۸۰ دور در دقیقه برای وزارت بهداشت کار می‌کنیم که بتوانند پروتئین‌ها را جدا کنند!»