گروه سیاسی-سفیران بصیرت: جانشین فرمانده سپاه پاسداران با حضور در برنامه نگاه یک دیدگاه خود را در مورد مسائل مختلف تبیین کرد. از این میان موضوع بازرسی های آژانس از تاسیسات نظامی مهمترین بخش اضهارات سردار سلامی بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس از بیانیه سوئیس آمریکا در فکت شیت ارائه شده توسط خود اعلام کرده است که اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را دارد گفت: بنده معتقدم که نه تنها اجازه بازدید کشورهای خارجی از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد بلکه ما اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی دهیم حتی در رویاها و مخیله خود آن ها اجازه نخواهند داشت که از عادی ترین مراکز نظامی کشورمان بازدید کنند.

وی تاکید کرد: زمانی ما احساس زندگی می کنیم که دارای امنیت، استقلال، عزت و اقتدار باشیم از همین رو جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال این موضوعات است به همین جهت ما هرگز اجازه نمی دهیم حریم امنیت ملی ما توسط دشمنان مخدوش شوند.

وی با بیان اینکه هرکس از این حرفها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد، تصریح کرد: دشمن می‌گوید توافقمان با ایران بر اساس اطمینان نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است اما ما می گوییم هرگز براساس راستی آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم چرا که بی‌اعتماد ما به آنها بی‌انتهاست.

گفتنیست یکی از موضوعاتی که آمریکاییها سعی در گنجاندن آن در متن نهایی توافق را دارند موضوع دسترسی های گسترده در هر جایی از ایران تحت عنوان "شفافیت و بازرسی" می باشد.