کیهان:رئیس جمهور کشورمان در بخشی از سخنانش در همایش نیروی انتظامی فقر و بیکاری را از عوامل مهم ناامنی در جامعه عنوان کرد و گفت: برخی چسبیدند به دو الی سه فرع اسلام و فکر می‌کنند که همه معروف و منکر آنجاست. درحالی که دنیای معروف و منکر بسیار وسیع است.
وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی است که پیغمبر فرموده است، خود را مسئول اجرای اسلام بداند. بی‌خود، خود را به مخمصه نیندازیم و مردم را گرفتار نکنیم، وظیفه پلیس اجرای قانون است؛ به هر حال برخی از احکام شرع در قانون آمده و برخی هم مجلس مطابق با شرع تصویب می‌کند.
روحانی بیان کرد: پلیس تنها جایی می‌تواند وارد شود که اولاً مصوبه قانون باشد و دوماً آن قانون صریح، روشن به او ابلاغ شده باشد

سخنان رئیس جمهور محترم در حالی است که اولا براساس قانون اساسی قوانین عادی نمی تواند مخالف ضوابط شرعی واسلامی بوده و با آن منافاتی داشته باشد و لذا تفکیک بین وظایف قانونی پلیس با شرع مقدس اسلام عجیب و تامل برانگیز است. از سوی دیگر نخستین انتظار هر مسلمان آگاه و دلسوزی از پلیس یک کشور اسلامی ، اجرای احکام ومقررات اسلامی است . اگر پلیس جمهوری اسلامی هم مجری احکام شریعت مقدس نباشد، پلیس کدام کشور مجری حکم الله است!؟ طبیعتا پلیس آمریکا و اسرائیل غاصب ، چنین جایگاهی ندارد و مردم از آنها چنین انتظاری ندارند. از دیگر سو به تصریح قرآن کریم،از جمله نشانه های مومنان آنست که چون به حکومت در زمین می‌رسند؛«نماز به پا می‌دارند، زکات می دهند و امر به معروف ونهی از منکر می کنند» نفی این تکلیف مصرح در قرآن مجید از سوی رئیس محترم جمهور سوال برانگیز است. البته ممکن است گفته شود ایشان در پی تاکید بر منکرات بزرگ‌تر و اصلی‌تر بوده‌اند کما اینکه خود به فقر و بیکاری هم اشاره کرده‌اند. اگر چنین است باید گفت : اولا اجرای برخی احکام الهی مانعی بر اجرای برخی دیگر نیست و هرکدام در جای خود مهم وقابل اعتناست و ثانیا به جز مسئولان دولتی، چه کسی مسئول مستقیم ریشه کن کردن فقر و بیکاری است!؟ بنابر این بهتر است به جای سخنانی قابل تاویل و ایجاد حاشیه هایی تازه،دولت در عمل به جنگ این منکرات رفته ومبارزه عملی با منکرات را به مردم نشان دهد.