به گزارش سفیران بصیرت دکتر سلیمانی نماینده مجلس در طی یادداشتی به چرایی اهمیت داشتن توافق هسته ای از منظر آمریکا پرداخته  است در بخشی از این یادداشت فضای پس از توافق را ترسیم کرده  که خواندن آن خالی از لطف نیست:

ایران ذخایر، زیرساخت ها، تأسیسات و تجهیزات را نابود یا جمع آوری می کند و آمریکا هم از نابودی و جمع آوری آنها مطمئن می شود. در این شرایط آمریکا صحبتی یا حرفی و بیانی از برداشتن تحریم می کند و ممکن است چند تحریم دست چندم را هم بردارد و حتی چندر غازی از پول بلوکه شده ایران را آزاد کند. ولی بلافاصله پس از نابودی ذخایر، زیرساخت ها، تأسیسات و تجهیزات ایران مجدداً همه تحریم ها و تحریمهای جدید را به بهانه های مختلف مصوب و برقرار می کند. توافق به هم می خورد، و آمریکا درخواست توافق جدیدتری می کند، و بازنده اصلی ایران می شود. ایران سرمایه لازم برای بازسازی و بازگشت هسته ای را ندارد و اگر هم داشته باشد چندین سال طول می کشد تا به نقطه قبل از اجرای توافق برسد. در این مدت فشارهای دیگر و اقدامات جدیدتر اعمال می گردد. ملت ایران فقط می تواند آنگاه توافق را "بدتر از ترکمانچای" بنامند و بس. در این صورت حیثیت ایران در دنیا از بین رفته، عزت و آبروی ایران لکه دار شده و در عوض استکبار در موقعیت برتر قرار می گیرد. انگشتان همه به دهان می ماند. دولت یازدهم هم شروع به حاشیه سازی های جدید می کند و احتمالاً برای انحراف اذهان عمومی:

1.      فرمان عدم اجرای اسلام به دستگاههای دیگری صادر می شود،

2.      وزرای فخیمه در بوق "پولهای کثیف" می دمند،

3.      مشاوران شاذ رئیس جمهور از ضرورت حک شیر و خورشید روی پرچم ایران صحبت می کنند،

4.      ابومشاغلهای دولت با تحقیر صنعت بومی فریاد می زنند که صنعت ایران "آبگوشت بز باشی" بیش نیست،

5.       سیاستمداران دولتی سخن از "سیاست خارجی حافظ شیرازی" می گویند،

6.       علی آقا در سریالهای استانی از "شکستن حصر" می گوید،

7.      اون یکی علی آقا سریال جدید "جلسات غیر علنی" می سازد،

8.      از به سقف خوردن " اعتدال" و "تدبیر" حکایتها روایت می شود،

9.      به ادبیات مسئولین عبارات شاذ جدیدی به عبارات «کمسواد» ، «بز دل»، «به جهنم»، «تازه به دوران رسیده»، «بیقانون»، «بیدین»، «حسود»، «افراطی»، «کاسب تحریم»، «بیشناسنامه»، «جیببر»، «دنیا ندیده»، «مستضعف فکری»، «بیکارند، متوهم اند، دین را نمی‌شناسند»، «خطای دید دارند»، «منتقدان فاسد»، «عقب‌مانده»، «مخلوقات ترسو و لرزان»، و ... اضافه می شود،

10.  و در نهایت همه دولتیان مشابه دو سال اخیر کل مشکلات را گردن دولت قبلی انداخته و پدر و مادر آنها را از قبر در آورده و فحش ها نثارشان می کنند و بازخواست می کنند که چرا "مسکن مهر مزخرف" را ایجاد کردید و چرا «خود کفائی مزخرف» را فرهنگ نمودید؟

11.  ، ولی ملت اذعان می کند که حق با دلواپسان بود.